| |
|
|
| Call of Duty: Black Ops té gewelddadig |
| Call of Duty: Black Ops | 23-10-10 16:29:21 |
|
|
Games worden steeds maar realistischer. Dit geldt ook voor Call of Duty: Black Ops. Treyarch heeft bij het maken van Call of Duty: Black Ops gebruik gemaakt van een nieuw motion capturing systeem. Hierdoor worden de facial animations ontzettend realistisch, maar volgens Treyarch soms zelfs té realistisch. Dominique Drozdz, animation director van Treyarch, zegt het volgende hierover: "We hebben de manier waarop we gezichtsanimaties vastleggen compleet veranderd. Zo hebben we echt ongelofelijke dingen gedaan met Gary Oldman's karakter. Maar soms waren de animaties iets té realistisch. Er waren situaties waarin we gewoon té ver gingen. Er was bijvoorbeeld een contextual kill waarbij je iemands nek om moest draaien. Dat was alleen al ranzig, maar door de ongelofelijk realistische gezichtsanimaties werd het gewoonweg te grof." Het zou goed kunnen dat Treyarch het rustiger aan wou doen, mede dankzij de ophef van vorig jaar over de missie "No Russian" in Call of Duty: Modern Warfare 2. Maar wees gerust: je ziet nog genoeg opgeblazen lichamen en rondslingerende ledematen. Het punt dat games extreem realistisch worden is bereikt. Oordeel zelf of je het een mijlpaal wilt noemen of niet.
|
| Geschreven door: Svenistheman Getipt door: David |
|
|
| Geplaatst door: SerpNL |
23-10-10
|
Mooi toch . Hoe realistischer hoe beter  |
|
| Geplaatst door: Diesel |
23-10-10
|
Volledig eens met SerpNL  |
|
| Geplaatst door: Redactie - StevenW |
23-10-10
|
| Zolang jullie kinders er van kunnen slapen 'snachts en geen rare dingen gaan doen hoor je ome StevenW niet klagen. |
|
| Geplaatst door: bleisboi |
23-10-10
|
het moet niet te worden inderdaad, zolang t nu is vind k t best
eigenlijk boeit t me niet
lekker tegenstrijdig,,kweet t |
|
| Geplaatst door: Jalala |
23-10-10
|
ik hoeft niet iemand ze nek om te draaien en mensen te martelen. mij gaat het om het lekker knallen. ik vind het dus
niet erg dat het minder gruwelijk wordt. |
|
| Geplaatst door: Padman123 |
23-10-10
|
wat bleisboi als zegt, te realistisch is niet leuk want dan zou je met 1 kogel al plat liggen. zoals het nu is is het goed. misschien nog wat coole hand to hand kills en dan zou het helemaal perfect zijn.  |
|
| Geplaatst door: own6ge |
23-10-10
|
| in spellen zoals call of duty maakt het me eigenlijk niet uit wat er gebeurt, enigste soort spellen waarvan ik in m'n broek schijt zijn spellen zoals Fear o.O |
|
| Geplaatst door: Hoi |
23-10-10
|
Padman123 schreef:wat bleisboi als zegt, te realistisch is niet leuk want dan zou je met 1 kogel al plat liggen. zoals het nu is is het goed. misschien nog wat coole hand to hand kills en dan zou het helemaal perfect zijn.  |
Het gaat er juist om hoe realistisch het eruit ziet. Niet hoe realistisch de gameplay is. Call of duty is qua gameplay vrij onrealistisch |
|
| Geplaatst door: ruud |
23-10-10
|
| ach er zijn ook wel films waarin je alles gewoon ziet gebeuren, waarom dan al die ophef over games, ik bedoel.... als je iemand wilt vermoorden nadat je CoD hebt gespeeld is er sowieso al iets mis met je en dan maakt die game niks uit. |
|
| Geplaatst door: Joris |
23-10-10
|
Dan leert de mens de realiteit tenminste een keertje kennen. Deze dingen zijn echt gebeurd, dus waarom dan die dingen negeren? Hoe realistischer, hoe beter, punt uit.
Dan moeten de maar F.E.A.R. gaan verbieden en al die andere akelige horrorgames, dat is veel erger als dit hoor. Het is toch 18+? En dat is het niet voor niets, maarja, nederland zakt steeds verder de stront in, wat een rotland zeg, ben ik blij dat ik in mijn toekomst ga verhuizen naar US of Canada... |
|
| Geplaatst door: Hoi |
23-10-10
|
| Want in Amerika is cod realistischer xD |
|
| Geplaatst door: CoD:BO |
23-10-10
|
Ik vind dat je zelf moet bepalen of je het te agressief vindt of niet. Als je nog onder de 16 (of 18) ben moet je het zelf weten. Wat je ouders er dan van vinden,
ik vind zelf dat een game zo realistisch mogelijk moet zijn. |
|
| Geplaatst door: crazy |
23-10-10
|
| WE WANT REALISM |
|
| Geplaatst door: shootme |
23-10-10
|
voor sommige games is realistisch worde best goed
(zo als de sims? xD, of speletjes met weinig of geen geweld)
maar spellen zo als Resident evil ect.
is het geen goed idee je zou er maar een trauma aan over te houde haha  |
|
| Geplaatst door: nonameneeded |
23-10-10
|
| couldn't agree more |
|
| Geplaatst door: pvt-henk |
23-10-10
|
oooh nee, niet deze discussie weer
dat games superrealistisch worden hoeft nog niet te betekenen dat er meer psychopaten komen die scholen onveilig maken.
van mij mag het nog wel realistischer, zolang je maar niet continu de badguy hoeft te spelen vind ik het best. |
|
| Geplaatst door: Fossiel - Ramp |
23-10-10
|
Redactie - StevenW schreef:| Zolang jullie kinders er van kunnen slapen 'snachts en geen rare dingen gaan doen hoor je ome StevenW niet klagen. |
Kinders hier kunnen nu toch al niet slapen omdat de release zo dichtbij is: een massamoordje meer of minder zal daar niets aan veranderen. |
|
| Geplaatst door: DutchBear |
23-10-10
|
Geweldadig? Treyarch heeft zeker nog nooit God of War gespeeld . |
|
| Geplaatst door: lol |
23-10-10
|
Joris schreef:Dan leert de mens de realiteit tenminste een keertje kennen. Deze dingen zijn echt gebeurd, dus waarom dan die dingen negeren? Hoe realistischer, hoe beter, punt uit.
Dan moeten de maar F.E.A.R. gaan verbieden en al die andere akelige horrorgames, dat is veel erger als dit hoor. Het is toch 18+? En dat is het niet voor niets, maarja, nederland zakt steeds verder de stront in, wat een rotland zeg, ben ik blij dat ik in mijn toekomst ga verhuizen naar US of Canada... | Veel succes in US of CANADA |
|
| Geplaatst door: jeroen-3 |
23-10-10
|
DutchBear schreef:Geweldadig? Treyarch heeft zeker nog nooit God of War gespeeld . |
Haha, mee eens, maar zo zijn er nog wel meer spellen.
btw, hoe realisticher hoe beter  |
|
| Geplaatst door: Smoking |
23-10-10
|
| TreyArch die zich wat aantrekt over dat hun game geweldadig is? Hmm, ik kan me herrineren dat je met de PTRS gaten ten grootte van een voetbal in mensen kon knallen, en nu is opeens een nekje omdraaien geweldadig? Please guys. |
|
| Geplaatst door: jawad |
23-10-10
|
| maak toch niet uit hoe echter het lijkt hoe beter zeggen de meeste altijd. ps ( jammer dat Capt. price enzo er niet in zitten |
|
| Geplaatst door: RapiD_BrainFreeZ |
23-10-10
|
Uitstekend dat Treyarch zijn grenzen heeft opgezocht, overtreden heeft en weer is terug gegaan. Prima werk dat ze zelf ook door hebben dat sommige dingen niet kunnen. En heel realistische games moeten gescheiden blijven van de echte wereld, er zijn vast genoeg gestoorde mensen die dit niet kunnen onderscheiden. Ik vond MW2 niet zo heel realistisch mede door de perks kijk maar naar marathon en commando pro. Maar Treyarch blijft binnen de perken van realisme. Thumbs up for Treyarch! |
|
| Geplaatst door: RapiD_BrainFreeZ |
23-10-10
|
Smoking schreef:| TreyArch die zich wat aantrekt over dat hun game geweldadig is? Hmm, ik kan me herrineren dat je met de PTRS gaten ten grootte van een voetbal in mensen kon knallen, en nu is opeens een nekje omdraaien geweldadig? Please guys. |
Je leest niet goed, dat nek omdraaien ging nog wel, maar door de technologie vandaag de dag en die gezichtsanimaties. Daardoor werd het te erg en te realistisch, en een kogel ter grootte van een voetbal noem ik niet realistisch... |
|
| Geplaatst door: RapiD_BrainFreeZ |
23-10-10
|
ruud schreef:| ach er zijn ook wel films waarin je alles gewoon ziet gebeuren, waarom dan al die ophef over games, ik bedoel.... als je iemand wilt vermoorden nadat je CoD hebt gespeeld is er sowieso al iets mis met je en dan maakt die game niks uit. |
Lol er is zowieso iets mis bij je als je de neiging hebt iemand te vermoorden, m.i.v CoD of niet. |
|
| Geplaatst door: Lefkollejtes |
23-10-10
|
rapid_brainfreez!
Wat zeg jij ik weet niet of jij de Vietnam oorlog kent maar als die je achterna zitten schieten ze gaten groter dan een bal
Respect voor treyarch |
|
| Geplaatst door: Tony |
23-10-10
|
Huh komt die missie met die nek Er nou wel of niet in??
En ze kunnen er niet omheendraaien het wordt steeds realistisher dus straks mag je niemand meer gaan dood schietsen...
|
|
| Geplaatst door: CallOfDutyBlackOps01.tk |
23-10-10
|
Yes! Cool! Vet! Dit komt zekers op mijn Black Ops Website!
Ik kan niet wachten tot Black Ops kOmt! Hij Pwnt Mw2 en Medal Of Honor!! |
|
| Geplaatst door: Ldam iSNiCKERSz |
23-10-10
|
| Het kan altijd realistischer en de lat zal steeds hoger liggen door de technieken die worden ontwikkeld over paar jaar vind je alles dood normaal en dit allemaal oud en denk je precies het zelfde over ps3 en xbox over hoe je nu denkt van de ps1 ofso |
|
| Geplaatst door: Shooter1995NL |
23-10-10
|
hoe meer realistischer hoe meer kik en hoe meer
andraline mwahahhahaah |
|
| Geplaatst door: Just Me |
23-10-10
|
Pfff ze moeten nu niet flauw gaan doen hé! Het is juist reuze goed dat hun game er heel realistisch uitziet! En als je niet tegen een nekje omdraaien kan dan moet je geen cod spelen.  |
|
| Geplaatst door: shootme |
23-10-10
|
haha zie je het al voor je?
een zombie game in 3d
springt er een zombie uit het scherm die je neus er probeerd af te bijten.
ga je onderbroek dan maar verschone haha x"D
misschien niet te realistisch make?  |
|
| Geplaatst door: RefleX |
23-10-10
|
Critici moeten niet zoveel zeuren. Het is niet voor niets een game. Of het ook geschikt is voor iedereen, dat moet elk individu maar zelf bepalen. Vind je dat je er niet tegen kan, dan ook niet spelen, simpel. Kan je er wel tegen, veel plezier met het spel.
Als ze een game te gewelddadig vinden moeten ze maar voorstellen om oorlog in deze wereld te stoppen. Virtuele oppositiestrijders neerschieten is qua geweld helemaal niets vergeleken met echte oorlog. |
|
| Geplaatst door: Macci |
23-10-10
|
Stel dat computerspelletjes wel de oorzaak zijn van gewelddadig gedrag in de samenleving. Dan zou het allemaal erg makkelijk zijn: stop met alle computerspellen en weg zijn de problemen…
...en boeken, strips, films... |
|
| Geplaatst door: Dinges |
23-10-10
|
| Het is juist des te beter dat ze realistischer worden, zo gaan mensen niet met het gevoel "ik ga even de Taliban killen" het leger in. En RefleX heeft eigenlijk het grootste deel van mijn mening al getypt, niet dat hij dat wist. Trouwens wil je stoppen met dat realisme ga dan maar eerst naar Hollywood toe die zijn toch nr.1 ranzige dingen maken. |
|
| Geplaatst door: SmallOne |
23-10-10
|
| Game=game, film=film.. Wtf zeiken die critici, om een film met zieke scenes gaan ze toch ook niet zeiken.. Treyarch moet wel naar het goede publiek luisteren: De gamers, en niet naar die critici.. |
|
| Geplaatst door: godzilla |
23-10-10
|
| bedenk wel ff dat er niet alleen 18 jarige spelen maar ok jongeren kinderen met hun broers maar ze moeten niet zeuren als je die missie gwn kan skippen is het toch ook goed-.-'' |
|
| Geplaatst door: Gelukkig |
23-10-10
|
| Ik ben blij dat Treyarch hiermee komt. Valt me weer mee van die studio |
|
| Geplaatst door: RefleX |
24-10-10
|
godzilla schreef:| bedenk wel ff dat er niet alleen 18 jarige spelen maar ok jongeren kinderen met hun broers maar ze moeten niet zeuren als je die missie gwn kan skippen is het toch ook goed-.-'' |
Precies, elk individu moet zelf kunnen bepalen of hij/zij er tegen kan en of hij/zij het daarom wel/niet zal spelen.
|
|
| Geplaatst door: Padman123 |
24-10-10
|
heel realistische graphics zijn juist cool alleen heel realistische gameplay is dan wat minder. en ik ben het eens met dat iedereen moet kiezen of ie het speelt, ik vind die gruwelijke kills best vet, dan heb je tenminste het gevoel dat je egt iemand vermoordt inplaats van gewoon even iemand neer schieten en met die ervaring zal je in real-life wel even een paar keer extra nadenken |
|
| Geplaatst door: edelachbare |
24-10-10
|
| euh ik snap nie waarom ze dat eruit hale de game is zoiezo al 18 plus dus maakt een beetje bloed toch nie uit de kindjes moeten dan maar my little pony of zo gaan spele he .... |
|
| Geplaatst door: bayram |
24-10-10
|
| misschien is dit wel grof gezegd maar zijn mensen dom ofzo vinden ze mw2 no russian geweldadig alleen omdat je een terrorist bent of gta geen geweld heeft mensen zijn tegenwoordig echt heel dom maar jah ik hoop wel dat het niet al de geweld weg gaat omdat mensen met die no russian erg vonden D: |
|
| Geplaatst door: hahahha |
24-10-10
|
| dat plaatje ook xD |
|
| Geplaatst door: SmallOne |
24-10-10
|
Verder wordt t zeker een vette game, je denkt toch niet dat ze het zo erg verminderd hebben dat het niet meer echt lijkt |
|
| Geplaatst door: KillerKlown |
24-10-10
|
het is tog een 18+ game
en waarom mag het in films dan wel?? |
|
| Geplaatst door: Henk |
24-10-10
|
Voor de geintereseerde: http://leakerz.net/wp/2010/10/24/more-leaked-call-of-duty-blackops-footage/
new leaked footage. |
|
| Geplaatst door: George |
24-10-10
|
| Hoe realistischer , hoe beter de spel word verkocht! En het wordt denk ik wel mooier dan Modern Warfare 2. |
|
| Geplaatst door: Bodtje |
24-10-10
|
Jongens,
ik heb een vraagje...Ik heb zo'n test gedaan op Can You Run It.
Ik voldoe aan alles eisen op 1 na. Dat is:
CPU
Minimum: Intel® Core™2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 or better
Ik heb: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T6400 @ 2.00GHz...
Maar kan gewoonlijk alle zware spellen hoog/redelijk hoog spelen.
Zou ik hiermee Black Ops gewoon kunnen spelen? |
|
| Geplaatst door: ThunderBird |
24-10-10
|
@bodtje
ja hoor. Dat moet wel lukken. Die site geeft een indicatie. Als die site zegt dat het niet kan, dan lukt het gewoon. Gewoon kopen en zelf proberen en uitzoeken.
Ontopic
Ik vind idd dat mensen zelf mogen kiezen of ze geweldadige spellen willen spelen maar ik vind wel dat er gelet moet worden op de leeftijd. Als iemand 12-13-14 is miss 15 dan vind ik dat de ouders hun verantwoordelijkheid moeten nemen en het kind dat spel niet moeten laten spelen. Kinderen zijn op die leeftijd erg gevoelig voor geweld.
Als een 15/16 jarige al erg volwassen is dan mag die nog steeds geen autorijden.
//vanaf ipod\\ |
|
| Geplaatst door: ThunderBird |
24-10-10
|
bayram schreef:| misschien is dit wel grof gezegd maar zijn mensen dom ofzo vinden ze mw2 no russian geweldadig alleen omdat je een terrorist bent of gta geen geweld heeft mensen zijn tegenwoordig echt heel dom maar jah ik hoop wel dat het niet al de geweld weg gaat omdat mensen met die no russian erg vonden D: |
Als je even goed zou na denken dat begrijp je best het verschil tussen mw2 no russian en gta4. Het gaat niet altijd om het geweld maar ook om de mannier hoe het gaat. Je word gedwongen je ziet mensen in paniek weg rennen/kruipen. En gta kies je er zelf voor en komt er weinig angst/emotie van de mensen om je heen.
Net als dat er in moh geen taliban meer zitten.
Ik vind niet dat je die missies moet verbieden maar geef de speler zelf de keus dat is voldoende. |
|
| Geplaatst door: Bodtje |
24-10-10
|
ThunderBird schreef:@bodtje
ja hoor. Dat moet wel lukken. Die site geeft een indicatie. Als die site zegt dat het niet kan, dan lukt het gewoon. Gewoon kopen en zelf proberen en uitzoeken.
//vanaf ipod\\ |
Oke, bedankt voor de reactie 
Had m ook al besteld 
Maar CoD MW2 kan ik gewoon op het hoogst spelen dus dan moet dat met deze ook wel lukken. |
|
| Geplaatst door: robin |
24-10-10
|
net als waw beetje ledematen eraf geeft wel een kick
ik zelf hou wel van spellen die realistisch zijn. |
|
| Geplaatst door: Aarschbaars |
24-10-10
|
| Ooh jee, laat al die CDA'ers dit maar niet lezen! |
|
| Geplaatst door: Tetsujin |
24-10-10
|
@Aarschbaars
Gelukkig is Meneer hirsch ballin nu geen minister meer  |
|
| Geplaatst door: CODkiller |
24-10-10
|
| ik hou alleen maar van vliegende hoofden dat is wel vet maare te veel is nie leuk |
|
| Geplaatst door: De Sint |
25-10-10
|
Macci schreef:Stel dat computerspelletjes wel de oorzaak zijn van gewelddadig gedrag in de samenleving. Dan zou het allemaal erg makkelijk zijn: stop met alle computerspellen en weg zijn de problemen…
...en boeken, strips, films... |
Precies! Waar is de grens!
Discussie van niks in precipe... |
|
| Geplaatst door: Doomsdayer |
25-10-10
|
De Sint schreef:Macci schreef:Stel dat computerspelletjes wel de oorzaak zijn van gewelddadig gedrag in de samenleving. Dan zou het allemaal erg makkelijk zijn: stop met alle computerspellen en weg zijn de problemen…
...en boeken, strips, films... |
Precies! Waar is de grens!
Discussie van niks in precipe... |
Nou sinterklaas, zo te zien heb jij niets te zoeken in Nederland. Terug naar Spanje met je stoomboot.
|
|
| Geplaatst door: dreamer |
25-10-10
|
Joris schreef:Dan leert de mens de realiteit tenminste een keertje kennen. Deze dingen zijn echt gebeurd, dus waarom dan die dingen negeren? Hoe realistischer, hoe beter, punt uit.
Dan moeten de maar F.E.A.R. gaan verbieden en al die andere akelige horrorgames, dat is veel erger als dit hoor. Het is toch 18+? En dat is het niet voor niets, maarja, nederland zakt steeds verder de stront in, wat een rotland zeg, ben ik blij dat ik in mijn toekomst ga verhuizen naar US of Canada... | ga je naar us of canada voor de games? |
|
| Geplaatst door: Redactie - StevenW |
25-10-10
|
HEY, dat plaatje stond er gisteren nog niet!  |
|
| Geplaatst door: ETA. |
25-10-10
|
Redactie - StevenW schreef:HEY, dat plaatje stond er gisteren nog niet!  |
hij stond er wel |
|
| Geplaatst door: lolCODrealistisch?? |
25-10-10
|
| ik heb nog nooit realisme in een game gezien ik weet niet hoor en vooral niet in call of duty. (no offense maar ff serieus, als een game realistisch was dan zou je nie respawnen xD) |
|
| Geplaatst door: Redactie - Svenistheman |
25-10-10
|
Redactie - StevenW schreef:HEY, dat plaatje stond er gisteren nog niet!  |
Een onstuimige woerd die Johan heet, familie is van Johan, sproeten heeft, het woord van God verkondigd op bingo-avonden in bejaardentehuizen kwam gisteren even langs. |
|
| Geplaatst door: Eef |
25-10-10
|
ik verwacht heel veel van call of duty - black ops, vooral ook dat de graphics heel goed zijn. Realistisch maakt een spel mooi en beter. Dan begin je echt in het spel te leven (voor je gevoel) en dat verwacht ik ook ervan.
Lang, Leve de beste first-person shooter ever |
|
| Geplaatst door: SmallOne |
25-10-10
|
Prachtige uitspraak die hier ook zeker mee te maken heeft:
Randy Pitchford, de baas van ontwikkelaar Gearbox Software, zegt respect te hebben voor de classificatieinstellingen die toezicht houden op games, maar haat censuur, zeker wanneer het voortkomt uit de wens van één persoon die zich aangevallen voelt.
"Weet je wat het is, die gasten bij zo'n classificatieinstelling nemen een lastige taak op zich. Het is aan hun om consumenten van advies te voorzien over wat ze voorgeschoteld krijgen. Als gevolg daarvan moeten zij een bovengrens aangeven, en dat gebeurt in de vorm van de adult rating. Je kunt daar niet boven vallen als je überhaupt je klanten wil bereiken."
"En af en toe komt er een game die de gestelde grens opzoekt. Dan is het aan die instelling om te bepalen waar zo'n spel geplaatst moet worden. Dat is belangrijk, belangrijk om te zien waar de grens ook alweer precies ligt. Als we erachter komen dat het cultureel onacceptabel is dan kunnen ze de grens iets naar beneden halen. Als juist blijkt dat we het wel kunnen hebben, dan kan de grens omhoog. Het punt is dat we nu in een wereld leven waarin die grens heel snel op kan schuiven"
Pitchford haalt daarbij Duke Nukem Forever als voorbeeld aan en zegt dat het ondanks de inhoud vol seks, geweld en gescheld niet aanstootgevend is, maar dat er gewoon mensen zijn die zich het per se aan willen trekken. "Het probleem is: als we iets laten zien, dan is het aan de kijker om te bepalen of hij of zij hier aanstoot aan neemt, en hoe hij of zij reageert. Sommigen zullen het niet oké vinden, en dat is prima. Als je ergens door beledigd bent dan is het je recht om hier iets aan te doen, op de manier die jou het beste lijkt. Waar ik een hekel aan heb is dat er mensen zijn die menen dat als zij iets aanstootgevend vinden, dat het dan maar een probleem voor iedereen moet zijn, en dat er een regel tegen gemaakt moet worden. Die mensen moeten gewoon oprotten, want bij hun mening is niemand gebaat." |
|
| Geplaatst door: SmallOne |
25-10-10
|
lolCODrealistisch?? schreef:| ik heb nog nooit realisme in een game gezien ik weet niet hoor en vooral niet in call of duty. (no offense maar ff serieus, als een game realistisch was dan zou je nie respawnen xD) |
Ze hebben het hier over de scenes die erg realistisch zijn, niet de gameplay. |
|
| Geplaatst door: lolCODrealitisch |
25-10-10
|
SmallOne schreef:lolCODrealistisch?? schreef:| ik heb nog nooit realisme in een game gezien ik weet niet hoor en vooral niet in call of duty. (no offense maar ff serieus, als een game realistisch was dan zou je nie respawnen xD) |
Ze hebben het hier over de scenes die erg realistisch zijn, niet de gameplay. |
ik vind alsnog nietecht realistisch MAARRRRRRRRRRRRRRRRRR dat is mijn mening  |
|
| Geplaatst door: SmallOne |
26-10-10
|
Het word gau realistischer als je alles op high vloeiend kan spelen hoor Maar t klopt wel dat alles niet even realistisch is maar het is en blijft een game! Zo kun je bijna alle films wel afzeiken |
|
| Geplaatst door: Painchiller |
27-10-10
|
SmallOne schreef:lolCODrealistisch?? schreef:| ik heb nog nooit realisme in een game gezien ik weet niet hoor en vooral niet in call of duty. (no offense maar ff serieus, als een game realistisch was dan zou je nie respawnen xD) |
Ze hebben het hier over de scenes die erg realistisch zijn, niet de gameplay. |
echt lekker realistisch door rennen met een halve-clip m4 kogels in je knetter ... |
|
| Geplaatst door: soap |
28-10-10
|
SmallOne schreef:Prachtige uitspraak die hier ook zeker mee te maken heeft:
Randy Pitchford, de baas van ontwikkelaar Gearbox Software, zegt respect te hebben voor de classificatieinstellingen die toezicht houden op games, maar haat censuur, zeker wanneer het voortkomt uit de wens van één persoon die zich aangevallen voelt.
"Weet je wat het is, die gasten bij zo'n classificatieinstelling nemen een lastige taak op zich. Het is aan hun om consumenten van advies te voorzien over wat ze voorgeschoteld krijgen. Als gevolg daarvan moeten zij een bovengrens aangeven, en dat gebeurt in de vorm van de adult rating. Je kunt daar niet boven vallen als je überhaupt je klanten wil bereiken."
"En af en toe komt er een game die de gestelde grens opzoekt. Dan is het aan die instelling om te bepalen waar zo'n spel geplaatst moet worden. Dat is belangrijk, belangrijk om te zien waar de grens ook alweer precies ligt. Als we erachter komen dat het cultureel onacceptabel is dan kunnen ze de grens iets naar beneden halen. Als juist blijkt dat we het wel kunnen hebben, dan kan de grens omhoog. Het punt is dat we nu in een wereld leven waarin die grens heel snel op kan schuiven"
Pitchford haalt daarbij Duke Nukem Forever als voorbeeld aan en zegt dat het ondanks de inhoud vol seks, geweld en gescheld niet aanstootgevend is, maar dat er gewoon mensen zijn die zich het per se aan willen trekken. "Het probleem is: als we iets laten zien, dan is het aan de kijker om te bepalen of hij of zij hier aanstoot aan neemt, en hoe hij of zij reageert. Sommigen zullen het niet oké vinden, en dat is prima. Als je ergens door beledigd bent dan is het je recht om hier iets aan te doen, op de manier die jou het beste lijkt. Waar ik een hekel aan heb is dat er mensen zijn die menen dat als zij iets aanstootgevend vinden, dat het dan maar een probleem voor iedereen moet zijn, en dat er een regel tegen gemaakt moet worden. Die mensen moeten gewoon oprotten, want bij hun mening is niemand gebaat." |
jij hebt te veel zeggen |
|
|
|
|
|